Sabancı 3500 kişiyi işe alacak

  • Home
  • Sabancı 3500 kişiyi işe alacak
Sabancı 3500 kişiyi işe alacak
Sabancı Holding yıl sonuna kadar açacağı yeni Teknosa ve CarrefourSA mağazalarına 3500 kişi alacak.Abone ol

CarrefourSA’nın 163’üncü, TeknoSA’nın da 225’inci mağazası Pendik’deki Neomarin Alışveriş Merkezi’nde açıldı. Bu yıl CarrefourSA için 2.6 milyon TL, Teknosa için de 1.5 milyon TL’nin üzerinde yatırım gerçekleştiren Sabancı Holding, bu yıl sonunda CarrefourSA ile 2.6 milyar TL, Teknosa’dan da 1.2 milyar TL ciro hedefliyor. Bu yılın sonuna kadar açılacak yeni CarrefourSA mağazaları için 2 bin 500, Teknosa’da ise bin kişiyi istihdam sağlanması hedefleniyor.

PERAKENDE DE İKİ HANELİ BÜYÜME ARIYORUZ

Pendik’te gerçekleştirilen CarrefourSA açılışında konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, grup olarak, perakande konusunu ana iş kolu olarak tespit ettiklerini belirterek, “Bu alanların ana iş kolu olması sebebi ile iki haneli büyüme arıyoruz. CarrefourSA bunu başarıyor" dedi. Pendik’te açılan CarrefourSA’nın İstanbul’daki 10’uncu, Türkiye’deki 23’üncü hipermarket olduğunu söyleyen Sabancı, “CarrefourSA bu yıl 140 süpermarkete ulaşıyor. CarrefourSA bu yıl 135 milyon TL yatırım yapıyor. Geçen yılki 2.3 milyarlık cirosunu bu yıl 2.6 milyar liraya cirosunu çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca, lokal seo CarrefourSA’lardaki mevcut 7 bin 200 çalışana, 2 bin 500 kişi eklemeyi planlıyor. Bu rakamlar bizi memnun ediyor" şeklinde konuştu.

TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK HASTALIĞI KAYIT DIŞI

Sabancı, konuşmasında Türk tüketicisinin organize perekandeyi sevmeye başladığını ve organize perakendenin kayıt dışı ekonomiye karşılık gelişmesi gerektiğini kaydetti. Bu noktada organize perakende yatırımlarında yaşanacak artışın büyük önem taşıdığını kaydeden Sabancı, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bu sadece CarrefourSA’nın açılışı için burada bulunmuyoruz. Türkiye açısından organize perakendenin gelişmesi, Türkiye’nin en büyük hastalığı olan kayıt dışının azalması için Türkiye de organize perakendenin artması gelişmesi lazım. o nedenle tüm Türk tüketicisine teşekkür ediyorum. Bu sorunu hep beraber yeneceğiz. Bu tip organize perakendenin başarı ile yürütüleceği yatırımlara daha çok ihtiyaç var ülkemizde. Buraya yatırım yapanlara sonsuz teşekkürlerim var."
Konuşmasının ardından mağazayı gezen Sabancı, ilk günde CarrefourSA’yı 11 bin kişinin ziyaret ettiğini aktardı.

CARREFOURSA MARKALI ÜRÜN SATIŞI YÜZDE 51 ARTTI

Toplantıda mağaza ile ilgili bilgi veren CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire, CARFURSA’nın tüm Türkiye’de CarrefourSA expresler de dahil olmak üzere 163 mağaza sayısına ulaştığını kaydetti. Pendik’teki mağazalarının 4 bin metrekarelik bir alanda kurulduğunu söyleyen Vicaire, şöyle konuştu:
“Mağazada 150 kişi çalışıyor. 32 kasa var. Mağazamızın açılışı CarrefourSA’nın büyüme ve gelişme stratejisinde gerçekleştirmekteyiz. Türkiye, grubumuzun önceliklerinden. Biz hem mağaza açıyor hem de satın alıyoruz. Yıl başından bu yana 17 mağaza CarrefourSA markası olarak hizmet veriyor. Müşterilerimizin kriz döneminde bizden beklentileri onlara destek vermemiz. CarrefourSA en iyi fiyatlarla hizmet veriyor. Kasımda başlattığımız aile koruma kampanyası ile en düşük fiyatla satış yapıyoruz. Yıl başından beri CarrefourSA ürünlerin satışı yüzde 51 artış gösteriyor. Müşterilere hizmet vermek için verdiğimiz tüm çabalar bir piyasa araştırmasıyla değerlendirildi. Şubat mart 2009 tarihlerinde müşterilerin tercih ettiği markaları araştırdık. bu araştırma sonucunda türklerin CarrefourSA’yı en çok tercih ettiği mağaza olduğunu gördük."

TEKNOSA’NIN HIZINA YETİŞEMİYORUZ

CarrefourSA’nın ardından aynı AVM’de 225’inci TeknoSA mağazasının açılışı gerçekleştirildi. Açılışta konuşan Güler Sabancı, TeknoSA’nın hızına yetişemediklerini bu nedenle ayrı bir açılış yapmadıklarını söyledi. Açılışın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan TeknoSA Genel Müdürü Mehmet Nane, 2009 yılında 15 bin metrekare mağaza hedeflediklerini belirtti. Bunun 5 bin metrekaresini devreye aldıklarını belirten Nane, “Bir 10 bin daha açacağız. Bu yaklaşık 20 mağazaya denk geliyor. Bu mağaza için içindeki ürünlerle birlikte 1,5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu yıl sonunda yüzde 20 büyüyerek, geçen yıl 1.1 milyar TL olan ciromuzu 1.2 milyar TL’nin üzerine çıkaracağız. Pazar payımızda yüzde 12’ydi bunu daha da yukarılara çıkaracağız. Bu yıl içinde yaklaşık bin kişilik istihdam yaratacağız" diye konuştu.

KDV İNDİRİMİNİN SÜRMESİ İÇİN İLGİLİ BAKANLIKLARA YAZI YAZDIK

Uygulamaya konulan KDV indirimi ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Mehmet Nane, uygulama ile satışlarının yüzde 20-30 arasında artırdığını söyledi. Nane, bu indirimin yıl sonuna kadar devam etmesi için ilgili bakanlıklara Alışveriş Merkezi ve Perkandeciler Derneği olarak bir yazı gönderdiklerini anlattı. Şu dönemde en revaçtaki ürünlerin plazma TV, mp3, notebook ve fotoğraf makinesi olduğunu söyleyen Nane, bu indirimlerin tüm sektörlere yayılması gerektiğini iletti.



Kategori : EKONOMİ
Whatsapp İletişim