LG Electronics Türkiye Başkanı Christopher Kim, 2008 yılı Nisan ayında Türkiye ofisinin kurulmasının ardından hedeflerine hızla ilerlediklerini belirterek, ''Hedefimiz, 2010 yılında başta LCD ve plazma TV, monitör ve cep telefonu gibi tüm ürünlerde, pazar payında ilk üçte olmak'' dedi.
Kim, LG Electronics'in Türkiye'deki 5. mağazasının açılışı törenine katılmak üzere geldiği Adana'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1984'ten bu yana irtibat ofisi üzerinden yürüttükleri çalışmalarını, 2008 yılının nisan ayı itibariyle oluşturdukları yeni yapılanmayla, yeni hedefler belirleyerek sürdürdüklerini google reklamları nasıl verilir kaydetti.
Geçen sürede planlarını gerçekleştirme yönünde hızla ilerlediklerini kaydeden Kim, ''Bu kapsamda yaptığımız yeniliklerden birisi, çeşitli ilerde açmaya başladığımız LG mağazaları. Daha önce ürünlerimizi sadece bayilerimiz ve elektronik mağaza zincirleri aracılığıyla tüketicilerle buluşturuyorduk. Şimdi bunlara ek olarak mağazalarımızda, ev elektroniğinden dizüstü bilgisayara, cep telefonundan beyaz eşyaya kadar her türlü ürünü tüketicilerle buluşturmaya başladık'' dedi.
LG'nin dünya genelinde 54 milyar dolar cirosu bulunduğunu kaydeden Kim, şöyle devam etti:
''Klimada dünyada 1 numara, ABD'de ise çamaşır makinesinde 1 numarayız. Yıllık 120 milyon adet cep telefonu üretimimiz var. Ayrıca, LCD TV'de dünyada ikinci büyük pazar payına sahibiz. Optik veri depolama alanında ise pazar payımız yüzde 45 seviyesinde.
Türkiye'de ise çok net bir hedefimiz var. 2010 yılında başta LCD ve plazma TV, monitör ve cep telefonu gibi tüm ürün kategorilerinde pazar payında ilk üçte olmak. Yaşanan kriz ortamında Türkiye'ye çok olumlu bakıyoruz ve yatırımlara devam edeceğiz. Hedefimiz bu yıl 20 mağazaya, 2010'da ise 60 mağazaya ulaşmak.''
ÖTV İNDİRİMİ
LG ElectronicsTürkiye Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ahmet Güven ise ÖTV indiriminin çok önemli bir karar olduğunu, 3 ay boyunca devam edecek indirimin süresinin uzatılmasının piyasa açısından daha rahatlatıcı olacağını kaydetti.
ÖTV'deki düzenlemenin liste fiyatlarında yüzde 10'a varan indirim sağladığına değinen Güven, ''Daha önce satın alımı ertelemiş tüketicilerin tekrar alışverişe çıktığını görüyoruz. Birlikte çalıştığımız alışveriş merkezleri ve büyük zincirindeki mağazalara baktığımızda, buralara gelenlerin sayısında geçen haftaya göre ciddi bir artış görüyoruz'' dedi.
Birçok markanın bugüne kadar çeşitli kampanyalarla piyasayı canlandırmaya çalıştığını belirten Güven, ''Bu kampanyaların yapılma nedeni piyasada önemli oranda stok bulunmasıydı. Resesyondan etkilenen firmalar, erkenden önlem almaya çalıştılar ve bir şekilde talebi canlandırmak istediler. 15 Haziranda ÖTV indirimi sona erse bile, üreticiler kampanyalar yapmaya devam edeceklerdir'' şeklinde konuştu.
Kategori : EKONOMİ